Submissions

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Submission Preparation Checklist

As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.
  • All identifying information (i.e., name, year of program, course in which the submission was completed for, etc.) is removed from the cover page, headers, and footers. (Toute information qui vous identifie (ex. nom, année de programme, cours pour lequel la soumission a été écrite, etc.) est supprimée de la page titre, des en têtes et des pieds de page.)
  • Your submission is between 1,000 and 5,000 words. (Votre soumission est de 1,000 à 5,000 mots.)
  • The submission file is in OpenOffice, Microsoft Word, or RTF document file format. (Votre soumission est préparée sous format OpenOffice, Microsoft Word ou document RTF.)
  • The text is single-spaced; uses a 12-point font; employs italics, rather than underlining (except with URL addresses); and all illustrations, figures, and tables are placed within the text at the appropriate points, rather than at the end. (Le texte est à simple interligne, utilise une taille de point de 12, utilise des italiques en lieu du soulignage (sauf pour les adresses URL) et tous les tableaux sont placés dans le texte à des endroits propices.)
  • The text adheres to the stylistic and bibliographic requirements outlined in the Author Guidelines. (Le texte respecte les exigences de bibliographie et de style détaillés dans les directives à l’intention de l’auteur/autrice.)
  • Where available, DOIs for the references have been provided. (Les DOIs des références utilisées sont inclus lorsqu’ils sont disponibles.)
  • The submission has not been previously published, nor is it before another journal for consideration, or an explanation has been provided in Comments to the Editor. (La soumission n’a jamais été publiée précédemment. La soumission n’est pas soumise à un autre journal pour considération ou une justification de cette soumission est fournie dans les Commentaires à l’éditeur/éditrice.)
  • The submission received a minimum A- grade from an instructor in an Arts course at the University of Alberta. (La soumission a reçu une note minimale de A- de la part d'un instructeur dans un cours d'arts à l'Université de l'Alberta.)
  • For visual or media submissions, you have uploaded your file which has met the following additional requirement of being accompanied by a written submission of 150-200 words.
  • You have written the Citation Style used in the Comments to the Editor. (Vous avez rédigé le style de citation utilisé dans les commentaires à l’éditrice.)

Author Guidelines

Written Submission Guidelines: 

  • Papers must have been written for an Arts undergraduate class at the University of Alberta. 
  • We recommend that you only submit papers that have received a grade of A- or higher. 
  • Submitted papers should be approximately between 1000-5000 words in length. 
  • Articles must be accompanied by a short abstract (between 150-200 words in length) that gives a brief description of what the paper is about.
  • Consider a larger academic audience: as the paper you are submitting has probably been written for a specific class, consider providing additional information and/or context that may be relevant to readers who may not be necessarily familiar with the concepts you used. This may include explaining specific details and/or providing additional background.
  • Submissions must be the author’s own original work and should not have been previously published.
  • Crossings: An Undergraduate Arts Journal accepts all well-recognized and widely-used citation styles.

Once accepted, all author(s) must agree to the terms of the Author Agreement.

DIRECTIVES À L’INTENTION DE L’AUTEUR/AUTRICE

  • Les textes écrits doivent avoir été rédigés dans le cadre d’un cours d’arts de premier cycle à l’Université de l’Alberta.
  • Il est recommandé que seules les rédactions qui ont reçu une note minimale de A- soit soumise pour la considération de la revue.
  • Les rédactions devraient être d'environ 1000 et 5000 mots.
  • Les articles doivent être accompagnés par un court résumé (de 150 à 200 mots) qui décrit brièvement le sujet de l’article.
  • Prenez en considération les lecteurs d’un public académique plus large : la rédaction que vous soumettez a probablement été écrite pour un cours particulier, par conséquent, envisager de fournir des informations supplémentaires et du contexte qui pourrait être utile aux lecteurs qui ne sont pas familiers avec les concepts dans votre texte. Cela peut inclure par exemple expliquer des détails et fournir des informations de fond additionnelles.
  • Les soumissions doivent être le fruit du travail unique de l’auteur/autrice et ne devraient pas avoir été publiées auparavant.
  • Crossings: Un journal des arts de premier cycle accepte tous les styles de citations couramment utilisés et largement reconnus.

Une fois accepté, tout auteur/autrice doit accepter les conditions de l’Entente de l’auteur/autrice.

 

Front Matter

Section default policy

Fine Arts

Additional Guidelines for Visual and Media Submissions: 

  • Submissions must have been completed for an Arts undergraduate class at the University of Alberta. 
  • We recommend that you only submit work that has received a grade of B-plus or higher. 
  • Submitted media or visual artworks should be accompanied by an abstract or description of 150-200 words. 
  • Submissions must be the author’s own original work and should not have been previously published.

 

Privacy Statement

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Those involved in editing this journal seek to be compliant with industry standards for data privacy, including the European Union’s General Data Protection Regulation (GDPR) provision for “data subject rights” that include (a) breach notification; (b) right of access; (c) the right to be forgotten; (d) data portability; and (e) privacy by design. The GDPR also allows for the recognition of “the public interest in the availability of the data,” which has a particular saliency for those involved in maintaining, with the greatest integrity possible, the public record of scholarly publishing.

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